Oppsummering månedsturnering mars

Av: Anine  |  Publisert: 10. mars 2023  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Lørdag 4. mars avviklet klubben vår faste månedlige simulatorturnering for mars måned med 12 deltagere. 8 menn og 4 kvinner. Les oppsummering og se bilder

Nordhaug GKs simulatorturnering for mars på Bay Hill

Lørdag 4. mars avviklet klubben vår faste månedlige simulatorturnering for mars måned. Månedens bane var Bay Hill – Orlando Florida, samme bane som helgens PGA tour ble arrangert på.

Til tross for flott vintervær var det påmeldt 12 deltagere – 8 menn og 4 kvinner. Vi hadde en trivelig lørdag ettermiddag inne på Toppgolfsenteret!

Alle simulatorer var konfigurert likt med enkel flaggplassering, utslag fra amatør tee, 3,05 gimme og 75 hcp godtgjørelse. Damene fikk i tillegg tildelt 10% boost.

Vi gjennomførte Stableford konkurranse og premierte de 3 beste i hver klasse. Vi premierte også den beste brutto score i begge klasser.

I kvinneklassen var Torunn i egen klasse, og tok en overlegen seier med 40 stablefordpoeng og 89 brutto slag.

Resultatlisten for kvinner ble til slutt som følger:
1.plass Torunn Gjertsen   40 poeng – 89 slag brutto
2. plass Turid Libæk           31 poeng – 104 slag
3. plass Mette Dinger         22 poeng – 117 slag
4. plass Torill Hauge           19 poeng – 116 slag

I herreklassen var det svært tett konkurranse mellom Thomas, Marius og Bjørn, helt til siste ball var spilt. Det endte med Marius og Bjørn på 44 poeng og Thomas på 43 poeng.

Marius ble dømt som vinner da han har lavest hcp. I tillegg leverte han en super brutto score på runden med 77 slag!

Resultatlisten for menn ble derfor:
1. plass Marius Solvang.  44 poeng – 77 slag brutto
2. plass Bjørn Klock          44 poeng - 79 slag brutto.
3. plass Thomas Børde    43 poeng – 83 slag brutto

Videre ble plasseringen i herreklassen som følger:
Didrik Espenes                 38 p – 87 slag
Eirik Hauge                        37 p - 98 slag
Henrik Sandsdalen          35 p – 91 slag
Nicolay Sandsdalen         32 p – 99 slag
Max Bjerkfelt                    17 p – 127 slag

Takk for deltagelse og gratulerer til alle vinnerne!

Turneringsansvarlig
NGK