Oppsummering herreturneringer

Av: Anine  |  Publisert: 20. juni 2022  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Se sammendrag med resultater og bilder fra de siste 3 herreturneringene. Torsdag: 26.mai, 2.juni og 16.juni.

26.MAI
Herregruppen gjennomførte vellykket fore-ball turnering Kristi himmelfartsdag

Herregruppen på Nordhaug gjennomførte lagturnering på Kristi himmelfartsdag. Til tross for fridag og fint vær, var det overraskende mange (14 medlemmer) som hadde valgt å holde seg hjemme for å delta på turneringen.

7 lag stilte sporty opp til fore-ball, hvor hvert lag bestod av 2 spillere. I fore-ball huller begge spillerne ut egen ball på hvert hull. Laveste antall slag av spillerne vil bli registrert som lagets score. Lagets gjennomsnittelige hcp var utgangspunkt for tildelte slag på runden. Dette var en ny turneringsform som falt i smak hos deltakerne.

I tillegg var det individuelle konkurranser med CTP på hull #4 og longest drive på hull #3.

I de individuelle konkurransene gjorde Thomas Larsen rent bord. Han var skarpest og lengst på longest drive og var nærmest hullet med 2,8m fra pin på hull #4

I lagkonkurransen trakk paret Christian Helgerud/Marius Solvang lengste strået og spilte banen på netto – 7 slag, tett fulgt av Bjørn Klock/Oscar Markey med -6 slag og Thomas Larsen/Frank Jacobsen med -4 slag.

Første bilde i galleriet under: Vinnere f.v Thomas Larsen, Marius Solvang og Christian Helgerud
Hilsen Arrangør

2.JUNI

De gamle er eldst, og fortsatt best!

Litt glatt og vått på banen denne uken, men fantastiske Frank Jacobsen, vår spreke 83 åring stakk av med seieren og gikk runden på netto par denne uken. Han ble fulgt helt til døren av ringreven Marius Solvang som fulgte rett bak med +1 slag på runden. Siste mann på pallen i turneringen var Thomas Børde med +4 slag på runden.

Christian Vestby var mest presis på hull #5 og hadde closest to pin med 4,85 meter. Utrolig nok var det ingen på runden som traff fairway på hull #3, og dermed ble det ikke utdelt premie i longest drive konkurransen.

For første gang hadde vi ekstern sponsor med på vårt herrearrangement. ITverket stilte med flotte premier som ble delt med vinnerne!

Marius vant en flott powerbank sponset av ITverket.

Tobias hadde en tung dag på jobben med +15 slag. Som plaster på såret fikk han en fin drikkeflaske som trøstepremie sponset av ITverket.

Denne lover å holde på kalde drikker i 12 timer og varme drikker i 24 timer. En god effekt å ha med på lange og varme golfrunder!

Bilder utendørs i midten av galleriet viser vinnerne. Fra venstre Christian, Tobias, Thomas Frank og Marius. Vi gratulerer!
Hilsen arrangør

16.JUNI

Flott arrangement med sponsing fra ITverket, en våt avslutning og en voksen vinner!

Torsdag 16. juni var det påmeldt 12 deltakere på ukens herreturnering. Vi registrerer at det stadig dukker opp nye ansikter og dette setter vi stor pris. Denne gangen var det Jens Petter Toresen. Vi ønsker deltagelsen dobbelt så stor, så kjære herremedlem meld deg på enten vi a golfbox eller i kafeen.

Denne uken spilte vi en ren netto slag turnering med 100% hcp godtgjørelse. I tillegg var det opprettet en egen premiering av CTP på hull #5.

Vi startet med sol og godt sommervær på 3 flighter fra kl 18:00 og utover.

Det ble nok en gang seier for en av de ivrige voksne i klubben. Eirik Hauge var 2 slag bedre enn neste mann på lista. På en god nummer 2 kom vårt nye bekjentskap Jens Petter Thorsen som gikk runden på eget par. Tredje plass ble det kamp om, og endte med Thomas Ceasar

Closest to pin konkurransen på hull #5 ble vunnet av Jens Petter som forsynte seg godt av premiene denne ettermiddagen.

Det var planlagt og rigget for premie utenfor kafeen etter runden, men idet vi satte oss ned og de siste var på vei opp til klubbhuset så kom en stor regnskyll som tvang oss innendørs.

Her ble premier behørig utdelt til vinnerne og i tillegg ble power bank og termoser fra #Itverket trukket ut blant deltakerne. Av en merkelig grunn dro vinnerne avgårde med mange av disse premiene også.

Sponsede premier gikk til fv Bjørn Klock, Eirik Hauge og Thomas Caesar
Vinnerne fra dagens turnering fv Thomas Ceasar, Eirik Hauge og Jens Petter Thoresen
Hilsen arrangør