NATT-TURNERINGEN

Av: Anine  |  Publisert: 27. september 2021  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Høstens happening ble en stor suksess! Se oppsummering fra turneringen med bilder her.

Se bilder fra kvelden nederst på siden

Det blir mørkere og mørkere for hver uke som går. Dette har klubben valgt å ta som en utfordring, og forrige uke gjennomførte vi klubbens første natt-turnering.

Det ble en fantastisk opplevelse, hvor deltakere, støtteapparat, været, vinden og månen alle spilte på samme lag!

Med et litt usikkert vær, med noe regn på dagen, viste været seg fra sin beste side da turneringen skulle starte. Med lite erfaring fra denne typen arrangement fra tidligere, ble turneringsledelsen tvunget til å prøve og feile for å skape erfaringer.

Fra klokken 19:00 startet arbeidet med å utplassere fakler og lys på alle strategiske steder.

I forbindelse med registreringen ble det delt ut baller, lommelykter og glow sticks til deltagerne for å sikre at de var synlige for sine konkurrenter ute på banen.

Med plassering av glow sticks for å markere banens viktigste punkter (green, og bunkere), lys for å vise flagg og hull og fakler ved tee var det lagt til rette for en uforglemmelig kveld på banen.

Turneringen ble gjennomført som et shotgun arrangement (alle deltakere starter samtidig fra alle 9 hull), og når Carina blåste i hornet var all klare for en uforglemmelig runde.

Løsningen med lysende baller fungerte meget bra, til tross for at noen flighter brukte opp alle reserveballene...

Med shotgun start var alle lag samtidig ferdig med runden. Når alle hadde benyttet elektronisk registrering av score gjennom runden, var det mange spente spillere som beveget seg i samlet flokk mot klubbhuset for å sjekke konkurrentenes innsats.

I kafeen ble det vartet opp med pølser i brød/lompe, kjeks og kaffe, mens turneringsledelsen kontrollerte de manuelle score-kortene. Når kvalitetskontrollen var gjennomført viste det seg å bli svært tett i toppen, med følgende 3 lag premiert med gavekort og golfballer.

1. Thomas Børde / Andreas Kristoff               -7 til par (22 slag netto)

2. John Fortune / Sindre Aspås                        -7 til par (22 slag netto)
3. Thomas Larsen / Ian Markey                       -6 til par (23 slag netto)

T Børde/A Kristoff ble dømt som vinnere av turnering på bakgrunn av et lavere spillehandicap.

Vi gratulerer alle vinnerne og takker alle andre for deltagelsen. Det var et hyggelig og sosialt arrangement som for de yngste sannsynligvis ble avsluttet langt etter normal leggetid.

For alle resultater fra turneringen, se leaderbord her

Det ble i tillegg trukket ut 3 vinnere blant deltagerne som alle fikk en Nordhaug golfhåndkle som takk for innsatsen. Dette ble satt stor pris blant de som av en eller annen uforklarlig grunn ikke nådde opp blant premievinnerne!

Turneringsledelsen takker Toppgolfs medarbeidere for super support og assistanse, før – under og etter turneringen!

Mvh
Turneringsledelsen