Høstens andre herreturnering

Av: Anine  |  Publisert: 30. august 2022  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Torsdag 25. august gjennomførte herregruppa høstens 2. turnering. Kun 8 deltakere denne torsdagen. Se hvem som vant her...

Relativ laber oppslutning om herrenes turnering torsdag sist uke!

Torsdag 25. august gjennomførte herregruppa høstens 2. turnering. Med tanke på klubbmesterskapet var det heller stusselig deltagelse denne gangen med kun 8 påmeldte medlemmer.

Med flott sommervær og hyggelige omgivelser var det ingen klager blant deltakerne. På grunn av få deltakere valgte vi å gå bort fra planen om å gjennomføre lagspill denne torsdagen.

Vi valgte i stedet individuell stableford slag konkurranse med 100% hcp godtgjørelse. Med to firer-baller ble runden gjennomført raskt og effektivt uten særlig venting på premieutdelingen.

Tor Ivar var i klar ledelse etter 5 hull, men på hull #6 fikk han 0 poeng samtidig som Christian oppnådde 4 poeng på hullet. Dermed var den store ledelsen utlignet etter 6 hull. Deretter var det helt likt etter 8 hull. Begge med 17 poeng. På siste og 9. hullet avgjorde Christian konkurransen med å spille på banens par og fikk 3 poeng. Tor Ivar måtte benytte et 4. slag. Dermed stakk Christian av med seieren 1 poeng foran Tor Ivar.

I presisjons- og kraftkonkurransene kunne det virke som alle fortsatt var i feriemodus. Kun 1 spiller klarte å plassere utslaget i fairway på longest drive (LD) på hull #3, og det var sistemann som slo ut , Tor Ivar Fjermerås.

I closest to pin (CTP) konkurransen på hull 8 var det kun Christian Helgerud som var på greenen på utslaget. Han landet 8 meter fra flagget.  Dermed ble det bare 3 deltakere som fikk med seg  premier hjem denne gangen.

De 3 første plassene i turneringen ble som følger
1.PLASS: Christian Helgerud          20 poeng (-2 til par)
2.PLASS: Tor Ivar Fjermerås      19 poeng (-1)
3.PLASS: Bjørn Klock                   17 poeng (+1)

For resten av resultatlista se HER

Vi gratulerer!

Arrangementsansvarlig

Bilde: Vinnerne av herreturneringen torsdag 25.aug på Nordhaug.
F.v: Tor Ivar Fjermerås (2+LD), Christian Helgerud (1+CTP) og Bjørn Klock (3)