Årets første herreturnering

Av: Anine  |  Publisert: 4. juni 2021  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Ble avviklet i fantastisk vær på Nordhaug! Vi ser frem til at flere medlemmer melder seg på våre arrangementer. Dette er uhøytidelige, sosiale arrangement med golfglede i fokus.

Årets første herreturnering ble avviklet i fantastisk vær på Nordhaug!

Da er endelig sesongen i gang med herreturneringer – og hvilken start! 25 grader, sol fra skyfri himmel, shorts og t-shirt gjorde opplevelsen svært behagelig.

Til lagturnering var det påmeldt 14 herrer fordelt på syv lag, hvor flere av de påmeldte var nye ansikter for arrangementsansvarlig.
Lagene var satt sammen slik at de samlet hadde omtrent samme handicap nivå.

Presis klokken 17:00 åpnet årets første herreturnering utslagene fra gult på hull 1.

Noen spillere var mer rustne enn andre. Første mann ut i turneringen slo sine første slag for sesongen, mens de mest ivrige hadde hatt mange runder med forberedelser for å finjustere svingen og presisjonen inn mot årets første turnering.

Alle deltakerne stilte med godt humør og et smil om munnen i håp om å hente frem storspillet fra i fjor.

En ganske tydelig motvind på de første 2 hullene gav flere lag utfordringer i starten. På 3. hullet var det premiering av longest drive. Her var det medvind, og med god rull var det flere spillere som antydet at her var det muligheter for å slå seg helt inn på green. Det viste seg at det kun var en spiller som klarte det. Finn Pedersen hadde suverent lengste utslaget. Han slo så langt at etterfølgende lag trodde markeringen var feilplassert, siden den var plassert nesten på høyde med flagget!

På hull 8 var det premie for utslag «closest to pin». Her var det tydelig mange som hadde utfordringer med å treffe greenen da kun 2 navn var på listen da siste flight plukket opp markeringen. Den som var mest presis på hull 8 denne dagen var Eirik Hauge. Han havnet 3,64 m fra pinnen.

Det ble en jevn lagkamp. Etter å ha registrert score etter endt turnering, var det to lag som skilte seg ut.  Lagene KM Wefring / O Markey og B Klock/ X Song /T Fjermerås endt begge med 10 slag under lagets par på banen. Da sistnevnte lag hadde fordelen av 3 spillere (pga etteranmeldelse) valgte arrangementsansvarlig å tildele seieren til KM Wefring/ O Markey.

Premieutdeling ble avrundet i solen utenfor klubbhuset, med is til alle deltakerne og en legendarisk golfvits fra Karl Morten Wefring.

Resultatene fra lagspillet finner dere her

Vedlagt noen bilder fra premieutdelingen og fra selve spillet.

Gratulerer til alle vinnerne!

Oscar Markey dro før premieutdelingen. Han er derfor ikke med på lagbilde av vinnerne. Oscar kan henvende seg til Thomas i administrasjonen for å motta premien.

Vi ser frem til at flere medlemmer melder seg på våre arrangementer. Dette er uhøytidelige, sosiale arrangement med golfglede i fokus. Neste uke arrangeres ny herreturnering med ny spillform. Gå inn i golfboks og meld deg på!

Arrangementsansvarlig
Bjørn Klock