Gratulerer til årets klubbmestere!

Av: Anine  |  Publisert: 23. august 2021  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Fantastisk vær, rekordpåmelding, god stemning og perfekt bane gav oss en utrolig flott ramme rundt årets klubbmesterskap på Nordhaug. Se årets vinnere!

Flotte premier og stor konkurranse (71 påmeldte!) gav de aller beste forutsetningene for et vellykket arrangement.
Og det ble det virkelig!
Se bilder fra dagen nederst på siden.

Når grillen i tillegg ble hentet frem og styrets leder stod for grillingen og serverte pølser, brus, kaffe og godsaker i stekende sol, varte stemningen til siste vinner hadde mottatt sin premie!

Det ble konkurrert i 8 klasser og 3 klubbmestere ble kåret. Klubbmesterne herre, dame og junior ble kåret basert på færrest slag på runden uavhengig av handicap.

I klubbmesterskapet for herrer var det påmeldt 40 deltagere som konkurrerte om tittelen. Det viste seg tidlig at SVEIN SVERRE HAUGEN hadde god flyt i spillet sitt. Han slo ut i første flight og lå høyt på resultattavla gjennom hele konkurransen etter kun 3 bogey og 32 slag (+3) på runden.

Per Oskar Nording fulgte Svein til døra om KM tittelen, men en dobbelbogey på hull 9 ble det samlet 33 slag på runden og han ble dermed nummer 2. Trond Kracht fulgte på den neste plassen med 35 slag.

I dameklassen konkurrerte 14 deltakere om KM tittelen. Her ble det en tett og intens kamp mellom de 3 beste, som var i en egen klasse. Til tross for misnøye med eget spill ble årets klubbmester (som i fjor) GUNNHILD NAUSTDAL med 39 slag, tett fulgt av Marie Øglænd og Benthe Nilsen på de neste plassene, begge med 40 slag på runden.

Det er hyggelig å registrere at det er stor oppslutning fra våre yngre medlemmer.

I juniorklassen var det påmeldt 17 spillere i alder fra 9 til 19 år som konkurrerte om tittelen klubbmester. PHILLIP EIDSET RUSSEL spilte fremragende golf med birdie både på hull 6 og 8! Han ble dermed suveren klubbmester med 33 slag på runden.

På de neste plassene fulgte William Jønsson og Oliver Haavardsholm med 36 slag.

ÅRETS KLUBBMESTERE FOR 2021 BLE MED DETTE:
HERRER: Svein Sverre Haugen
DAMER: Gunnhild Naustdal
JUNIOR: Phillip Eidset Russell

Som breddeklubb er det viktig å premiere de som gjør det bra ut fra egne ferdigheter. Årets klubbmesterskap var derfor delt inn 5 nettoklasser med premie til de 3 beste i hver klasse. Her konkurrerer deltakerne ut fra eget handicap (ferdighetsnivå) på runden og det var i juniorklassen vi fikk de beste prestasjonene. Her spilte alle de premierte under eget par på runden, og best av alle med 5 slag under eget par var Øyvind Clemetsen. Gratulerer - det lover bra for eget handicap fremover!

Vi fikk følgende vinnere i de 5 klassene

1. John Fortune spilte på eget par og 36 slag
2. Ian Markey +1 fra eget par og 40 slag
3. Svein Sverre Haugen +1 og 32 slag

Kraft og presisjon ble også premiert i årets mesterskap i kåringen av longest drive på hull 3 og closest to pin på hull 8

Sigve Christoffersen som drivet seg frem til kanten av greenen på hull 3, ble vinner av longest drive mens Phillip Eidset Russell demonstrerte presisjon og ble vinner av closest to pin ved å lande 1,5 m fra hullet på hull 8!

Klubben gratulerer alle vinnerne!

For en fullstendig resultatliste for alle deltagerne se HER
(Velg deretter hvilken klasse du vil se resultatene for)

Klubben og arrangementskomiteen benytter samtidig anledningen til å takke Toppgolf sine ansatte som bidro sterkt til å gjøre denne dagen til en fest for våre medlemmer! Uten dere hadde ikke arrangementet kunne gjennomføres

Arrangementskomiteen minner samtidig om at vi kjører ukentlige turneringer både i herre og dame klassen i tillegg til et par felles arrangementer utover høsten.

Vi ber dere derfor som medlemmer følge med på våre nettsider og delta aktivt gjennom siste del av sesongen. Meld dere på i golfboks eller i proshopen.

Arrangementskomiteen