Vårsesongens siste herreturnering

Av: Anine  |  Publisert: 28. juni 2021  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Ble avviklet torsdag 1. juli og ble gjennomført som flaggturnering med pride flagg og med tilleggskonkurransen closest to pin på hull 8!

Vårens siste turnering for herrer ble gjennomført som flaggturnering med pride flagg og med tilleggskonkurransen closest to pin på hull 8!

Til tross for iherdig markedsføring var kun 14 spillere påmeldt runden. Med 4 avmeldinger tett opp mot turneringen ble vi til slutt 11 spillere som gjennomførte.

Flott spilleværet denne torsdagen. Overskyet med en lufttemperatur godt opp på 20 tallet.
Litt spent stemming blant deltakerne og noe mer spørsmål knyttet til spillformen denne gangen, da flagget skulle plantes der ballen landet etter spillerens siste utslag for eget par på banen.
Siden alle deltagerne som var med i konkurransen hadde lavere handicap enn 36, ble det kun konkurrert i klassem øvet amatør.

På konkurransen om closest to pin (CTP), lå Ian Markey godt an med 7,02 m til flagget på hull 8, men på siste flight gjorde imidlertid Sigve Christoffersen et kjemeputslag og ballen endte opp kun 49,5 cm fra hullet.

Kampen om turneringsseieren var relativ jevn. De aller fleste spillerne fikk foretatt utslaget på hull 9 før de nådde eget par på banen. Derfor var de fleste av flaggene plassert rundt green på hull 9. Det var derimot 2 spillere (Sverre Berg og Ian Markey) som fortsatt beholdt flagget i bagen etter å ha ferdigspilt hull 9. Sverre spilte banen på 36 slag, som var 4 slag under eget par mens Ian spilte runden på 39 slag som var 2 slag under eget par. Imponerende!

Vi fortsetter å benytte digital scoreinntasting for å kunne følge utviklingen i turneringen på storskjerm inne på kafeen, og når alle hadde avsluttet runden gjennomførte vi premieutdeling i klubbhuset.

Turnerlingsansvarlig valgte i tillegg å premiere en av våre sporty juniorer (Oliver Haavardsholm) som deltok og kom på en sterk 3. plass og spilte banen på eget par.

Gratulerer til Sverre Berg, Sigve Christoffersen og Oliver Haavardsholm!

Resultatene fra turneringen kan du se her.

Vedlagt noen bilder fra turneringen med premievinnerne Sverre, Sigve (CTP) og Oliver.
Benytter anledningen til å ønske alle medlemmer en god sommer og minner om at høstens første herreturnering arrangeres torsdag 24. august.
Vi ønsker flere deltakere og oppfordrer alle til å gå inn i golfboks og melde seg på!

Arrangementsansvarlig herregruppen
Bjørn Klock