Herreturneringen 16.sept

Av: Anine  |  Publisert: 21. september 2021  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Storeslem til Eirik Hauge i torsdagens herreturnering! Les sammendrag av turneringen her. Torsdag denne uken blir det ikke vanlig herreturnering, men natt-turnering for våre medlemmer.

Vi merker at høsten er like om hjørnet. Temperaturene er lavere, luftfuktigheten større og spillet litt mer utfordrende enn tidligere i sesongen. Likevel hadde et 2-sifret antall medlemmer valgt å legge turen til Nordhaug for å delta i vår ukentlige herreturnering.

Denne uken gjennomførte vi en turnering med netto slagspill med 3 køller og putter i bagen. I tillegg hadde vi konkurranse om closest to pin på hull 8. Så denne gangen var det viktig å ha gjort et godt strategisk køllevalg før utslag.

Det var flere gode prestasjoner på runden, med 5 deltakere som spilte banen under eget par. I toppen var det tett og spennende, og helt frem til hull 9 var det en reell mulighet for flere spillere å trekke det lengste strået.

Da score ble oppsummert og beregnet, viste det seg likevel å være en klar vinner med et kobbel av deltagere halsende etter i konkurranse om 2. plassen.

Dermed fikk turneringen følgende resultatliste etter at score var registrert og lavest hcp skilte de 3 spillerne med 2 slag under eget par.

1. Eirik Hauge               ( -4 til eget par)
2. John Fortune            (-2 til eget par)
3. Tor Ivar Fjermerås   (-2 til eget par)
4. Thomas Børde         (-2 til eget par)

For øvrige resultater se leaderbord her

I konkurransen om closest to pin (CTP) på hull 8 var også Eirik mest presis. Med et utslag som havnet kun 2,75 m fra pinnen, dro han dermed i land storeslem i denne konkurransen!

Vi gratulerer Eirik med seier i både turneringen og i CTP konkurransen!

Vedlagt bilde av en blid vinner under premieutdelingen.

Vi ønsker fortsatt flere deltakere – her er golfspillere på alle ferdighetsnivå velkomne.
Torsdag denne uken blir det ikke vanlig herreturnering, men natt-turnering og deltagelse for alle medlemmer.

Arrangementskomiteen