Flott punktum for utendørssesong 2021

Av: Anine  |  Publisert: 21. oktober 2021  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Lørdag 16. oktober gjennomførte Nordhaug GK årets siste utendørsturnering for 2021 sesongen. Les om turneringen og se bilder her.

Under flotte høstforhold hadde 32 deltakere meldt seg på, slik at vi fikk satt et fint punktum på en sesong med stor aktivitet og med mange utfordringer i starten av sesongen.
Dette viser at det fortsatt er stor golfinteresse, selv om kalenderen viser medio oktober og vi vet vinter og kulde er rett rundt hjørnet.
Denne gangen spilte vi Texas Scramble med 2-manns lag og shotgun start. En tiltalende og morsom spillform som mange av våre medlemmer ønsker å delta på.

Turneringen ble spilt med 2 spillere pr lag, hvor hver spiller måtte ha 4 tellende utslag. Dette gav en ekstra strategisk dimensjon for spillerne for å sikre at de fikk et best mulig resultat som lag.
I tillegg var det 2 individuelle premier for longest drive på hull 3 og closest to pin på hull 8. (Vi beklager at vi ikke fikk satt opp egen damepremie denne gangen, men vi retter det til neste gang)

Nordhaug GK ønsker å bli digitale, derfor benyttet vi digital registrering av score også på denne runden, slik at gjester og innkommende spillere kunne følge utviklingen i turneringen på storskjerm i kafeen.
Med noen få unntak har digital registrering av score fungert svært bra gjennom sesongen, og forenkler arbeidet med resultatservice vesentlig.

Med shoutgun start kom vi alle samlet til kafeen etter endt turnering. Her ble deltakerne servert kaffe og vaffel mens turneringsledelsen gjorde de siste forberedelsene til premieutdelingen

De 3 premierte lagplasseringer i turneringen ble da:
1. Plass   Normann/Jønsson                     (totalt 28 slag)
2. Plass   Noring/Bratland                        (totalt 30 slag)
3. Plass   Haaversholm/Hauge                 (totalt 31 slag)

I de individuelle konkurransene slo junioren (12 år) Oliver Haavardsholm et meget presist utslag på hull 8, og havnet kun 2,46 m fra pinnen og trakk dermed det lengste strået i CTP konkurransen. Lengste drive på hull 3 stod Marius Normann for, med en drive som var i overkant av 200 m i relativ sterk motvind. Sterk prestasjon!

Gratulerer til alle vinnerne!

Resultatlisten fra turneringen finner dere her
Bilder av premierte lag og spillere:
Bilde 1: 1. plass lagturnering Marius Normann/Wilhelm Jønsson
Bilde 2: 2. plass lagturnering Per Oskar Noring/Turid Bratland
Bilde 3: 3 plass lagturnering Harald Haavardsholm/Eirik Hauge
Bilde 4: Oliver Haavardsholm vinner av CTP på hull 8
Bilde 5: Marius Normann vinner av Longest drive på hull 3

Klubben ligger ikke på latsiden og vil gjennomføre mange arrangementer for de som ønsker å holde svingen intakt gjennom vinteren.
Vi ber dere som har tid og lyst ta turen innom golfboks eller Nordhaugs hjemmesider for å melde dere på de aktiviteter som annonseres fremover.

Det blir  både medlemstrening og  sosialt simulatorspill for damer, for herrer og for seniorer med nye baner hver uke. I tillegg vil vi legge opp til mix turnering på simulator for alle klubbens medlemmer første lørdag i hver måned.
Vi oppfordrer alle medlemmer som ønsker å involvere seg i klubben, eller ønsker å komme med innspill til hvordan vi skal ta klubben videre om å ta kontakt med styret.
E-post til styremedlemmene finner dere på vår hjemmeside.

Styret og arrangementskomiteen takker for god deltagelse gjennom sesongen fra alle medlemmer.