Banestatus uke 35

Av: Nils Jørgen  |  Publisert: 29. august 2023  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Her er ukens banestatus. Banen er veldig våt - mye nedbør også denne uken.

Etter mange dager med nedbør er banen veldig våt - så våt at vi har måttet stenge banen enkelte dager for å beskytte den mot skader. I den siste perioden har det kommet over 200 mm nedbør - dette er betydelige mengder vann som banen skal håndtere og kvitte seg med på kort tid.
I tillegg til oversvømmelser fra elven som mest har gått utover hull 5 og 6. Dette er hovedårsaken til at vi har stengt banen.

Vi ønsker selvfølgelig at banen skal være åpen hver dag - men vi må samtidig vurdere om det er forsvarlig å holde den åpen opp mot at vi ønsker så lang sesong som mulig.

Her kan du sjekke værmeldingen for området.

BANEARBEID
Banemannskapet vil forsøke å klippe fairways etter beste evne, men når banen er så våt som nå må de ta nye vurderinger hver dag. De vil forsøke å klippe så snart mulighetene er der.

Greener og teesteder er både klippet og fremstår som veldig bra! Disse klippes regelmessig gjennom uken. Det samme gjelder forgreenene - de som fortsatt ikke er alt for våte.

VI BER ALLE MEDLEMMER OG GJESTER OM Å REPARERE DIVOTS OG NEDSLAGSMERKER
Når banen er så våt som nå er det veldig viktig å reparere nedslagsmerker og divots. Reparer ditt eget - reparer gjerne to eller flere. Dette er med på å ta vare på banen så den er fin resten av sesongen.

Minner om at du alltid kan spille golf inne på senteret uansett vær! Klikk her for å booke simulator.

Ønsker alle en fin golf-dag på Nordhaug GK.