ÅPNINGSTURNERINGEN 2024

Velkommen til sesongens første klubbturnering - Åpningsturneringen 2024.
Denne turneringen er åpen for alle  Nordhaugs medlemmer som junior, dame, herre og senior.

TEXAS SCRAMBLE - LAGTURNERING (2manns)

Dato: 01. juni 2024
Start: kl. 11.00 (løpende start)

Påmeldingsavgift er satt til 50 kr. pr. spiller.
De 3 beste lagene premieres med flotte premier! Closest og longets premieres også.

Du melder deg på som enkeltdeltager i golfbox - KLIKK HER FOR Å MELDE DEG PÅ.

Siden dette er en lagturnering vil turneringsansvarlig sette opp laget basert på gjennomsnittlig spillerhandicap for å skape så like lag og forutsetninger som mulig. Utslagssted er gul tee for alle spillere.

Vi kjører følgende spilleform/oppsett:
  • Hvert lag består av 2 spillere.
  • Hver spiller skal ha minst 4 tellende utslag ila runden.
  • Hver spiller slår sin ball fra utslagsområdet. Deretter velger laget den best plasserte ballen. Øvrige baller plukkes opp. Deretter dropper spillerne egen ball innen en køllelengde fra den best plasserte ballen, og slår sine slag.
  • På greenen plasseres ballene på samme punkt som valgte ball og i bunker gjenskapes ballens leie. Så snart en på laget har hullet ut, noteres scoren og laget fortsetter til neste hull.

Blir vi færre enn 36 deltakere, vil vi kjøre shotgun start.

Vi gleder oss til å se så mange som mulig til sesongens første klubbarrangement.

Spørsmål kan rettes til Turneringsavnsvarlig:
Nicolay Sandsdalen