Sesongåpning herregruppen!

Av: Anine  |  Publisert: 16. mai 2022  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Vi er endelig i gang igjen med golfsesongen utendørs! Blå himmel og flotte grønne greener. Kan våren bli bedre? To spillere stakk av med alle premiene...

Torsdag 12.mai hadde 11 medlemmer tatt turen til Nordhaug på en fantastisk vårdag for å konkurrere om seier i årets første herreturnering.

Turneringen ble gjennomført med spilleformen texas scramble med 2 spillere på hvert lag og med 100 % hcp godtgjørelse.

Teamet Marius Solvang og Oskar Markey spilte godt i forhold til lagets hcp, og tok seieren hjem med netto 22 slag – 7 under par. Tett fulgt av Tor Ivar Fjermerås/Frank Jakobsen med netto 23 slag og -6 under par og Bjørn Klock/Tobias Fjermerås med netto 24 slag og -5 under par.

I de individuelle konkurransene fordelte Solvang/Markey CTP og LD premiene likt mellom seg. Marius var mest presis på hull #1 og den eneste på greenen! Oskar hadde mest trøkk i driveren på hull #3 og vant longest drive konkurransen (lengde ikke målt) tett fulgt av Tobias på 161m.

Uansett resultat var alle fornøyde med fint vær, gode baneforhold og utsiktene til ukentlige konkurranser på Nordhaug utover våren.

Vi ønsker alle herrespillere i klubben velkommen til å delta. Dette er et sosialt arrangement som samtidig gir ferdighetstrening!

Neste ukes herreturnering går av stabelen torsdag 19. mai kl 18:00. Da spiller vi individuell netto slag konkurranse.
Gå inn i Golfbox under turneringer og meld dere på!

Vedlagt bilde: Fornøyde vinnere Oskar Markey og Marius Solvang etter årets første turnering på gress

Resultater fra turneringen finner dere her

Turneringsansvarlig