Klubbmesterskap i putting 2021

Av: Anine  |  Publisert: 14. juni 2021  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Nordhaug arrangerte klubbmesterskap i putting lørdag 12.juni

Det var 19 påmeldte klubbmedlemmer som stilte spente og klare til start kl. 11.00 i vårt første og uhøytidelige, men desto viktigere, KM i putting. Mesterskapet ble avholdt på putting-greenen bak klubbhuset og etter litt kosting var banen klar til start. Banen bestod av 7 hull og det var ingen enkel løype og med en liten «twist» mellom hull 6 og 7.
Deltakerne ble delt inn i par, uavhengig av HCP, og banen skulle spilles med annethvert slag på kortest mulig tid. Max tid var i utgangspunktet satt til 15 min, men ettersom konkurransen hardnet til spilte de fleste parene runden på under 6 minutter.

Det var god stemning etter første runde og det ble derfor bestemt å kjøre en runde til med en pølse-pause mellom rundene.

Det var mye konsentrasjon, godt humør, stamina og meget høyt puttenivå blant deltakerne og paret med færrest antall slag på kortest mulig tid etter runde 1 og runde 2 ble klubbmestere 2021.

2 strenge men blide dommere sørget for tidtaking og slag telling.

Klubbmestere etter første runde ble vunnet av
Karl Morten Wefring og Jan-Robert Søderstrøm med 21 slag og tid på 6.20.

Klubbmestere etter andre runde ble vunnet av
Kari Fasting og Tor-Ivar Fjermerås med 31 slag sammenlagt tid på 6.40min.

På en meget velfortjent andre plass kom
Henning Moen og Sunniva Lefdal Moen med 35 slag og sammenlagt tid på 7.00 min.

Snitt slag for øvrig var 36 og snitt tid 7.35 min.

Mesterskapets eneste solo spiller, Tobias Fjermerås gjorde en svært bra innsats, og vi hadde med oss en fremtidig storspiller, Jr. medlem Emma Eek-Jensen som viste oss hvordan det skulle gjøres.

Vår flinke styreleder Erik Sandsdalen stilte opp som grillmester og sørget for grillpølser som pausemat mellom rundene.

I tillegg til fint vær (og vind) ble klubbmesterskapet det vi alle ønsket oss; et sosialt, morsomt og uhøytidelig mesterskap, med oppvisning i høy putteteknikk, engasjement og med en overordnet undertone; måtte den beste vinne. Mesterskapet ble seg hør og bør avsluttet med premieutdeling, kald drikke og fornøyde deltakere som har all grunn til å være stolte av innsats og bidrag til en hyggelig og sosial formiddag.

Tusen takk til alle deltakerne som bidro til et vellykket mesterskap!

Så folkens, her er dagens oppfordring til alle våre medlemmer:
Det er bare å terpe putteteknikken og bli med neste år, eller kanskje vi har end-of-the season putte-konkurranse før høsten tar oss?

Styret til Nordhaug tar lærdom av hvordan vi kan arrangere bedre til neste år og håper på endre flere deltagere.
Vi gleder oss allerede til neste KM!

Gratulerer til årets klubbmestere!