Herreturneringen 17.juni

Av: Anine  |  Publisert: 18. juni 2021  |  Siste nyheter  |  Arkiv

9-hulls herreturnering med 3 valgfrie køller + putter avviklet i går! Torsdag 24. juni arrangeres en ny herreturnering med spillform: stableford. Oppfordrer alle medlemmer til å gå inn i golfboks og melde seg på!

Denne ukens herreturnering ble avviklet med 10 påmeldte deltakere. Denne gangen i et noe mer usikkert vær, men vindstille og temperatur langt oppe på 20 tallet.
Denne uken spilte vi runden med netto slagspill med 3 valgfrie køller + putter (og med 100 % hcp godtgjørelse). Dette krever at spillerne gjør riktige strategiske valg i forhold til lengen på hullene og plasseringen av flagg og utslagstee.

Turneringen var i utgangspunktet delt inn i 2 klasser, men siden det var få deltakere ble alle plassert i samme klasse og vi slo alle ut fra gul tee. Av samme grunn valgte arrangementsanvarlig å kun premiere turneringsvinner og spilleren som kom nærest flagget på hull 5.

Nok en gang var det god stemning og optimisme fra deltakerne ved startbua før utslag.

På hull 5 var det konkurranse om closest to pin (CTP). John som gikk ut i første flight satte standarden for resten av feltet med 3,36m til flagget. Det var ingen av oss andre som klarte å matche, og dermed gikk CTP premie til John Fortune på denne runden.

Kampen om turneringsseieren var relativ jevn. Tor Ivar Fjermerås (31 slag), John Fortune (35 slag) og Ian Markey (35 slag), opererte i en egen klasse på denne runden. Når turneringsreglene gav 100 % hcp godtgjørelse, trakk likevel Ian Markey det lengste strået. Med 12 tildelte slag endte han på -7 til par, og dermed turneringsseier!  Andre plassen gikk til Tor Ivar med -5 til par.

Med digital scoreinntasting var det mulig å følge utviklingen i turneringen på storskjerm inne på kafeen. Dette gjorde det spennende for de som kom først inn etter runden, og vesentlig enklere for turneringsledelsen som enkelt kunne konstatere vinneren når siste spiller hadde hullet ut. Nok en gang foretok vi premieutdeling i hyggelige omgivelser utenfor klubbhuset.

Resultatene fra turneringen kan du lese her.

Gratulerer til vinnerne!

Vedlagt bilder fra turneringen og premievinnerne John Fortune og Ian Markey.

Torsdag 24. juni arrangeres en ny herreturnering med spillform: Stableford. Oppfordrer alle medlemmer til å gå inn i Golfboks og melde seg på!

Arrangementsansvarlig
Bjørn Klock