Årets siste utendørsturnering!

Av: Anine  |  Publisert: 18. oktober 2022  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Tett og spennende runde da klubben satte punktum for utendørssesongen 2022. Lørdag 15.oktober gjennomførte Nordhaug GK årets siste utendørsturnering for sesongen i et fantastisk høstvær.

Tett og spennende runde da klubben satte punktum for utendørssesongen 2022

Mye regn natt til lørdag gjorde at banen var relativ bløt og det var vann i noen bunkere, men greenene var perfekte tatt årstiden i betraktning.
23 deltakere var påmeldt, men i siste liten fikk vi 2 avmeldinger. Dermed var det 10 lag som deltok på årets siste runde og satte et fint punktum for en sesong med stor aktivitet og med mange hyggelige arrangementer.

Som i fjor spilte vi Texas Scramble med 2-manns lag, shotgun start og utslag fra hvitt. En tiltalende og uhøytidelig spilleform som mange av våre medlemmer ønsker å delta på.

Turneringen ble spilt med 2 spillere per lag, hvor hver spiller måtte ha 4 tellende utslag. Dette gav en ekstra strategisk dimensjon for spillerne for å sikre at de fikk et best mulig resultat som lag.

I tillegg gjennomførte vi individuelle konkurranser for longest drive på hull #3 og closest to pin på hull #8.

Med shotgun start kom vi alle samlet til kafeen etter endt turnering og kunne besiktige resultatene på storskjerm. Her ble deltakerne servert brus, kaffe og pølser mens turneringsledelsen kvalitetssikret resultatene og de siste flightene avsluttet runden.

Praten gikk livlig rundt bordene om utfordringene på dagens runde.

Det viste seg å bli svært tett i toppen av listen denne gangen.

3 lag leverte en meget god runde. Alle med 5 slag under lagets par! Avgjørelsen og fordeling av plassene ble derfor bestemt av hvordan turneringen var satt opp. Det ble så tett i toppen at første avgjørelseskriteriet måtte benyttes for å skille lagene fra hverandre (matematisk siste 6, 3 eller 1).

Dermed ble Caesar/Skogen dømt foran Sandsdalen/Haavardsholm basert på best score på siste 6 hull! Sandsdalen/Haavardsholm ble deretter dømt foran Espenes/Jacobsen ut fra best score på siste hullet! (M.a.o 6 siste og 3 siste var likt, men på siste hullet brukte førstnevnte par 3 slag, mens Espenes/Jacobsen brukte 4 og dermed kapret de seieren)

Turneringen endte da med disse resultatene
1. PLASS: T. Caesar / K. Skogen -5 til par og totalt 24 slag og dømt først på antall slag siste 6 hull
2. PLASS: N. Sandsdalen / H. Haavardsholm -5 til par og totalt 24 slag, dømt foran på antall slag på siste hull (Siste 3 og siste 6 var likt)
3. PLASS: D. Espenes / K. Jacobsen -5 til par og totalt 24 slag

I de individuelle konkurransene var det denne gangen begrenset med kraft i utslagene, mens presisjon inn mot hull #8 var brukbar. På hull #3 var det kun et fåtall herrer som landet i fairway, og lengste slaget tilhørte Marius Berg med 163 m!

På damesiden var det ingen utslag som endte på fairway, dermed ble denne premien ikke delt ut denne gangen. CTP konkurransen på hull #8 var det Henrik Sandsdalen og Tove Wahlstrøm som vant. De landet hhv 7,5 m og 5,7 m fra flagget.

Vi gratulerer alle vinnerne!

Resultatlisten fra turneringen finner dere her

Klubben ligger ikke på latsiden og vi vil gjennomføre mange arrangementer for de som ønsker å holde svingen intakt gjennom vinteren.

Vi ber dere som har tid og lyst ta turen innom Golfboks eller Nordhaugs hjemmesider for å melde dere på de aktiviteter som annonseres fremover.

Fra 1. november og til gresset på nytt blir grønt satser vi både på medlemstrening og sosialt simulatorspill med nye baner hver uke. I tillegg planlegger vi mix turnering på simulator for alle klubbens medlemmer første lørdag i hver måned gjennom vinteren.

Styret og arrangementskomiteen takker for god deltagelse gjennom sesongen og ønsker alle en fin høst og vinter.