ÅPNINGSTURNERING 2021

Av: Anine  |  Publisert: 25. mai 2021  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Det ble fredag ettermiddag gitt lettelser i Bærum kommune. Dette er det første signal på at vi er i nærheten av tunnelåpningen!

Da det fredag ettermiddag ble gitt lettelser i Bærum kommune, besluttet arrangementskomiteen raskt at vi kunne gjennomføre åpningsturneringen som planlagt for våre medlemmer. Dette er det første signal på at vi er i nærheten av tunnelåpningen!

Det var en våryr gjeng på 19 spillere (ca ½ parten vaksinerte) som stilte med godt humør og smil om munnen da vi møttes for shotgun utslag på sesongens første turnering. Med en gruppe av begrenset størrelse med en god mix av juniorer, damer og herrer, ble det bestemt at vi skulle konkurrere med 2 spillere pr lag, hvor samlet hcp pr lag skulle være så likt som mulig og at vi alle slo ut fra gul tee.

I det fløyta gikk, kom det et lokalt skybrudd som de fleste deltakerne ikke var forberedt på, og på et tidspunkt var det usikkert om vi måtte blåse av turneringen. Banen bar preg av de siste dagers nedbør, så regelen om ballplassering i fairway var påkrevd.

Værgudene var heldigvis med oss, og etter 10-15 minutter hadde nedbøren stort sett gitt seg og vi hadde akseptable værforhold på resten av runden. På grunn av en vinter uten særlig muligheter for å holde svingen vedlike, og en noe uvanlig sesongoppstart var mange usikre på egne ferdigheter. Dette var ikke særlig synlig hos de beste av lagene.

Laget som stakk av med seieren Erik Pettersen/Torill Hauge spilte runden på banens par. Andre plassen ble besatt av Brede K. Hovland/Petter B. Gustavsen sammen med Karl Morten Wefring som ba sine knær om å få delta på et lag etter å ha oppdaget at åpningsturneringen ble gjennomført som planlagt. Det fikk han selvfølgelig, og undertegnede er usikker på om det var det var Karl Morten som utgjorde forskjellen og skaffet laget en topp plassering. Tredje plass gikk til Halvor Utistog / Ellen Holm-Jensen med 2 slag over par.

Som seg hør og bør ble det gjennomført premieutdeling underlagt de gjeldende smittevernreglene etter turneringen.
For fullstendig resultatliste se følgende link

Vedlagt bilde viser vinnerlaget slå inn på hull 3 sammen med laget som havnet på 3. plass i turneringen.

Turneringsansvarlig
Bjørn Klock